COVID-19 info!

Hos NOVASOL gør vi alt for at hjælpe vores gæster, over hele Europa, i forhold til konsekvenserne af COVID-19 situationen. 

Vi håber, at det er muligt for dig, at gennemføre dit planlagte ophold. Vi har dog fuld forståelse for den usikkerhed der kan opstå i den aktuelle situation. Derfor vil vi sikre os, at du er opmærksom på følgende mulighed i forhold til dit ophold. 

Er der mere end 40 dage til din ankomst, kan du ombooke til en anden feriebolig, land og/eller periode mod et ombookingsgebyr på 550 DKK. Har du allerede helt eller delvist betalt din oprindelige booking, vil beløbet blive overført til din nye booking, hvor ombookingsgebyret også vil blive tilføjet og skal betales iht betalingsfristerne.

Du kan finde ledige alternativer her: www.novasol.dk. Når du har fundet det alternativ, du vil booke om til, beder vi dig vende tilbage til os pr. mail eller telefon, så vi kan foretage ombookingen for dig.

Ønsker du at annullere din booking, vil det være i henhold til vores normale lejebestemmelser, se punkt 6 her: https://www.novasol.dk/rental-terms. Gebyret for en annullering vil stige jo tættere på ankomstdatoen der annulleres. Hvis du ønsker at annullere, beder vi dig gøre det skriftligt pr. mail til novasol@novasol.dk

For en god ordens skyld bemærker vi, at vores salgsafdeling for tiden oplever ekstraordinær travlhed, hvilket desværre giver ekstra svartid på telefon og e-mail.

Kontakt venligst vores salgsafdeling, hvis du har brug for råd og vejledning og vi hjælper dig gerne videre. Vi kan kontaktes på: novasol@novasol.dk samt telefon 70 424 424.

Vi ønsker dig en fantastisk ferie.

Ofte stillede spørgsmål

I tillæg til ovenstående information har vi lavet en oversigt med de hyppigst stillede spørgsmål i øjeblikket. Vi håber, disse spørgsmål og svar kan være med til at afklare dine spørgsmål.

COVID-19 - Hvis du har en booking!
Jeg har booket en feriebolig, men grænsen til dette land er lukket. Hvad betyder det for mig?

Du har altid muligheden for, at omboooke frem til 40 dage før ankomst, mod et ombookingsgebyr på 550 DKK.

Du kan finde flere informationer om denne mulighed i vores lejebetingelser: novasol.dk/faq/generelle-vilkar-og-lejebetingelser

Kan jeg ombooke til et andet hus?

 Ja, du kan ombooke til en anden feriebolig, land og/eller periode, frem til 40 dage før ankomst, mod et ombookingsgebyr på 550 DKK. 

Du kan finde flere informationer om denne mulighed i vores lejebetingelser: novasol.dk/faq/generelle-vilkar-og-lejebetingelser

Den nye booking er billigere eller dyrere end den oprindelige. Hvad betyder det for mig?

Hvis du vælger at booke om til en periode eller et feriehus, der er dyrere end den oprindelige booking, vil vi opkræve differencen samt ombookingsgebyret. 

Hvis den nye booking er billigere end den oprindelige booking, refunderer vi differencen til dig, minus ombookingsgebyret. 

Hvad sker der med betalingen på min booking, hvis jeg vælger at lave en ombooking?

Betalingen vil blive overført til din nye booking. Dette kan tage et par dage.

Hvis du vælger at booke om til en periode eller et feriehus, der er dyrere end den oprindelige booking, vil vi opkræve differencen samt ombookingsgebyret. 

Hvis den nye booking er billigere end den oprindelige booking, refunderer vi differencen til dig. minus ombookingsgebyret, inden for 3-4 uger. 

Hvornår skal 2.rate betales ved en ombooking?

2. rate skal betales 6 uger før ankomst.

Jeg ønsker ikke at ændre min booking, men at annullere:

Alle annulleringer sker i henhold til punkt 6 i vores lejebetingelser. Du kan læse vores lejebetingelser her: novasol.dk/faq/generelle-vilkar-og-lejebetingelser. Det er ikke muligt at få refunderet det fulde lejebeløb.

Gebyret for en annullering vil stige jo tættere på ankomstdatoen der annulleres. Hvis du ønsker at annullere, beder vi dig gøre det skriftligt pr. mail til novasol@novasol.dk

Hvornår kan jeg forvente at få en evt. refusion ved annullering:

Hvis du er berettiget til en (delvis) refusion, vil du modtage en bekræftelse på dette ved annulleringen. Da vi modtager rigtig mange henvendelser i øjeblikket, kan der desværre gå 3-4 uger eller mere, inden tilbagebetalingen er gennemført. Vi beklager den ekstra ventetid. 

Tilbyder I et tilgodebevis?

Nej, vi udsteder ikke tilgodebeviser. 

Kan I sige noget om, hvornår diverse rejserestriktioner samt grænselukninger ophæves?

Vi har kun adgang til de samme offentlige oplysninger, som alle andre. Du kan finde Udenrigsministeriets rejsevejledning her: https://um.dk/  

Jeg finder ikke et svar her, hvordan kontakter jeg jer?

For at få rådgivning omkring dine muligheder kontakt venligst vores kundeservice på novasol@novasol.dk eller på tlf. +45 70 424 424.

For generelle spørgsmål vedrørende dit lejemål henvises til vores lejebetingelser: novasol.dk/faq/generelle-vilkar-og-lejebetingelser

Generelle vilkår og lejebetingelser

For generelle spørgsmål vedrørende dit lejemål henvises til vores lejebetingelser: novasol.dk/faq/generelle-vilkar-og-lejebetingelser 

Hvordan forholder I jer til smitterisiko på servicekontorerne?

Afstanden til hinanden er afgørende for at undgå smittespredning. Derfor har vi iværksat en hel procedure for, hvordan vi møder dig på servicekontoret, når du ankommer for at hente nøglen til dit sommerhus.

  • Vi holder den anbefalede afstand, når I ankommer.
  • Vi beder om, at kun 1 person per booking kommer indenfor. 
  • Vi udleverer nøglen i en kuvert, så vi undgår direkte kontakt.
  • Vi opfordrer dig til at købe rengøring, hvis du ikke har bestilt det i forvejen.
Hvordan forholder I jer til rengøring af sommerhusene?

Hos NOVASOL vælger du mellem selv at stå for rengøringen eller tilkøbe denne service efter dit ophold. Dette gælder stadig. Vi har dog besluttet, at et professionelt rengøringshold inspicerer alle huse efter afrejse, så vi er sikre på, at hygiejnen er i top. 

Helt konkret betyder det, at alle flader, håndtag og fjernbetjeninger rengøres grundig og aftørres med rodalon. 

Sommerhuse med pool rengøres som vanligt og tjekkes gerne 2 gange om ugen.