Din udlejningsaftale

Når du vælger at udleje dit sommerhus hos os, indgår vi et samarbejde, der omfatter en udlejningsaftale, designet til at opfylde vores fælles mål om at skabe den bedste udlejning af dit sommerhus.

Her på siden kan du læse om, hvad denne aftale indebærer. Du kan også se videoen, hvor en sommerhusejer fortæller, hvad det betyder for ham at udleje gennem et udlejningsbureau, og hvordan han oplever partnerskabet med NOVASOL.

 

Udbetaling af leje før gæsterne ankommer

Hver den sidste bankdag i måneden vil du modtage betaling for alle lejemål, som påbegyndes i næste måned. Det forudsætter dog, at lejemålet er indgået og betalt inden den 20. i måneden før indflytning; ellers modtager du betaling for det pågældende lejemål i den efterfølgende måned. Betalingen sker via bankoverførsel til din konto.

Betaling selv hvis gæsten annullerer

Når vi er din udlejningspartner, kan du trygt regne med at få betaling for dine lejemål – selv hvis dine gæster annullerer en booking. Vi dækker nemlig betalingen af din fulde lejeindtægt, hvis en gæst annullerer en bekræftet booking inden for 28 dage før ankomst.

Global markedsføring af dit sommerhus

Vi tager os af alle opgaver og omkostninger involveret i markedsføringen af dit sommerhus til gæster over hele verden. Blandt mange andre tiltag omfatter det fotografering og udarbejdelse af en professionel præsentation, som bruges til at markedsføre dit hus via forskellige medier såsom kataloger, internetportaler og meget mere.

Jeg vil gerne vide mere om markedsføringen

Tryg sommerhusudlejning

Vi tager hånd om dit sommerhus; når du udlejer gennem os, er du automatisk dækket af vores Tryghedsforsikring og Småskadeordning – helt gratis.

Jeg vil gerne læse mere om dækningen

Fleksibel udlejning

En del af vores partnerskab er naturligvis at lade os administrere din udlejning i en aftalt periode. Du vælger selv, om du vil leje sommerhuset ud hele året eller bare en del af det. Sammen vil du og din rådgiver fastslå en lejeperiode, der passer til dit hus og dine ønsker.

Din brug af huset

Du kan selvfølgelig frit benytte dit feriehus, hvis der er perioder, hvor det ikke er lejet ud – men inden hver sæson kan du også blokere udlejningskalenderen i et aftalt antal uger, hvor du selv ønsker at bruge sommerhuset.

Problemfri udlejning

Vi tager os af alt fra kommunikation, betaling og bookinger til spørgsmål fra gæster og meget mere, så du ikke skal bruge tid på alt det administrative arbejde, der følger med udlejning.

Professionel vejledning

Hvert år bruger vi mange ressourcer på at analysere tendenser i feriebranchen, gæsteadfærd og andre faktorer, der kan påvirke din udlejning. Baseret på disse analyser, vores erfaring og resultaterne i det foregående år, reviderer vi vores sæsonkalendere og priserne på dit sommerhus. Det sikrer dig en opdateret og konkurrencedygtig lejepris, der hverken er for lav – resulterende i en lavere indkomst for dig – eller ikke for høj – hvilket kan medføre en nedgang i dine bookinger.

Vi bruger også disse analyser til at styrke vores markedsføringsindsats og udvikle vores udlejningskoncepter, som har til formål at øge din lejeindkomst.

Jeg vil gerne vide mere om koncepter

Har du spørgsmål? Du er altid velkommen til at kontakte os. Find din lokale NOVASOL-rådgiver eller tjek vores FAQ-sektion, hvor vi har besvaret nogle af de spørgsmål, vi oftest bliver stillet af danske sommerhusejere.

Tag mig til FAQ-sektionen

Kontakt mig vedrørende udlejning af min feriebolig